Original top2 %ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%bf

Τι πρέπει να γνωρίζω

Πώς χρησιμοποιείται το υγραέριο στα αυτοκίνητα;
Για να κινηθεί ένα αυτοκίνητο με υγραέριο, πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες μετατροπές στο αυτοκίνητο (μετατροπή για υγραεριοκίνηση) για να μπορεί να χρησιμοποιείται το υγραέριο αντί για την βενζίνη. Με την υγραεριοκίνηση το αυτοκίνητο δεν χάνει τη δυνατότητα να κινηθεί με βενζίνη και η εναλλαγή από βενζίνη σε υγραέριο, ή αντίστροφα, γίνεται με έναν διακόπτη στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Η μετατροπή είναι εύκολη, δεν κοστίζει πολύ, και γίνεται απόσβεση πολύ σύντομα λόγω της χαμηλής τιμής του υγραερίου.

Τι έχει αλλάξει στο αυτοκίνητό μου;
Με την τοποθέτηση του συστήματος LPG δεν αλλάζει απολύτως τίποτα στο αυτοκίνητο σας, απλά έχουν προστεθεί νέα εξαρτήματα, δηλαδή  ένα δεύτερο σύστημα τροφοδοσίας και τα εξαρτήματά τους (πνεύμονας, δεξαμενή, σωληνώσεις, μπεκ ψεκασμού, ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου), τα οποία έχουν ρυθμιστεί να λειτουργούν αρμονικά (με κανόνα πάντα τις αρχικές ρυθμίσεις του κατασκευαστή)  και δίνουν τη δυνατότητα στο αυτοκίνητό σας  να κινείται εκτός από βενζίνη και με υγραέριο.

Πως λειτουργεί;
Τώρα που το αυτοκίνητό σας έχει γίνει υγραεριοκίνητο  Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει τοποθετηθεί η δεξαμενή με την πολυβαλβίδα στην οποία θα αποθηκεύεται το υγραέριο. Μέσω της πολυβαλβίδας και των αγωγών θα διοχετεύεται στον εξαερωτή και στη συνέχεια στα ηλεκτρονικά διαχειριζόμενα σημεία ψεκασμού, από όπου θα καταλήγει στον χώρο καύσης του κινητήρα σας.

Έχω δυνατότητα επιλογής καυσίμου?
Όλα τα αυτοκίνητα που κάνουν χρήση υγραερίου κίνησης έχουν δυνατότητα αυτόματα να αλλάζουν την επιλογή του καυσίμου από υγραέριο σε βενζίνη. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που επιθυμεί ακόμα και κατά την οδήγηση.

Υπάρχει μυρωδιά στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου που κινείται με υγραέριο;
Δεν υπάρχει καμία μυρωδιά στην καμπίνα του οχήματος που χρησιμοποιεί υγραέριο.
 

Τι αλλάζει στα σέρβις του αυτοκινήτου;
Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στη συχνότητα των σέρβις , σύμφωνα με  την προγραμματισμένη συντήρηση του κατασκευαστή . Προτείνουμε να αντικαταστήσετε τα απλά μπουζί με ειδικά μπουζί υγραεριοκίνησης lpg τα οποία τα οποία σας εξασφαλίζουν καλύτερη καύση και μεγαλύτερη οικονομία. Το σύστημα της υγραεριοκίνησης πρέπει να συντηρείται κάθε (20.000) είκοσι χιλιάδες χιλιόμετρα. Το σέρβις περιλαμβάνει αλλαγές φίλτρων, αναβάθμισης του εγκεφάλου, καλυμπραρίσματα των μπεκ, διαρροές, ρυθμίσεις.

Έλεγχος Εγκατάστασης ΚΤΕΟ
Μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης, η διαδικασία που ακολουθείται είναι σχετικά απλή. Πρώτο βήμα είναι ο έλεγχος της εργασίας που έγινε, από δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Εκεί, παράλληλα με τον τεχνικό έλεγχο που γίνεται στο αυτοκίνητο ώστε να πιστοποιηθεί και από το ΚΤΕΟ οτι όλα έχουν τοποθετηθεί σωστά και ασφαλώς, ο ενδιαφερόμενος προσκομίζει την υπεύθυνη δήλωση του πιστοποιημένου τεχνικού, ο οποίος εκτέλεσε τη μετατροπή, και διασταυρώνονται τα στοιχεια του με τη λίστα του Υπουργείου.

Μετά την έγκρισή του, το ΚΤΕΟ, σας χορηγείται βεβαίωση, την οποία προσκομίζετε στο Υπουργείο Μεταφορών. Βάσει της βεβαίωσης αυτής, σας χορηγείται νέα άδεια κυκλοφορίας, στην οποία εκτός από βενζίνη, στο τύπο καυσίμου θα αναγράφει «υγραέριο».

Πόσο ασφαλής είναι η χρήση υγραερίου στα αυτοκίνητα; ειναι νόμιμη;
Η χρήση του υγραερίου στα ΙΧ και επαγγελματικά οχήματα είναι απόλυτα ασφαλής και νόμιμη από το 2000 με τον νομο Ν 2773/99 ΦΕΚ Α' 286-22.12.1999 και την ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 18586/618 20/03/2000, εφ'οσον τα εξαρτήματα των συσκευών μετατροπής είναι δοκιμασμένα σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και είναι εφοδιασμένα με πιστοποιητικά καταλληλότητας.

Το κύκλωμα τροφοδοσίας στο όχημα είναι κλειστού τύπου και δεν περνάει από το χώρο επιβατών, αποκλείοντας ετσι τις αναθυμιάσεις και τη περίπτωση ανάφλεξης-έκρηξης λόγω έλλειψης οξυγόνου στο ρεζερβουάρ. Σε περίπτωση διαρροής του συστήματος η παροχή διακόπτεται αυτόματα ενώ είναι κατάλληλα εφοδιασμένο με ειδικές διατάξεις ασφαλείας.
Τα ρεζερβουάρ υγραερίου είναι ασύγκριτα πιο ανθεκτικά στις συγκρούσεις από αυτά της βενζίνης.(+200%ασφάλεια)
Από το 1955 δεν έχει καταγράφει κανένα ατύχημα που να οφείλεται στο υγραέριο.

Γιατί είναι οικολογικό;
To βασικό πλεονέκτημα του υγραερίου είναι ότι διαθέτει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα. Υπολογίζεται λοιπόν, ότι ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο εκπέμπει περίπου 12% μικρότερες ποσότητες CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και 60% μικρότερη εκπομπή μονοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με το αν η καύση του διενεργούνταν με βενζίνη. 
 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η υγραεριοκίνηση μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό αντίδοτο απέναντι στις «οικονομικά βλαβερές» συνέπειες της βενζίνης. Για την περίσταση, επιστρατεύουμε το εξης παραδειγμα:
«αυτοκίνητο που διανύει 12.000χλμ το χρόνο με μέση κατανάλωση 10L/100χλμ, με τιμη λίτρου  1,92 ευρώ, και έχουμε και μια αντίστοιχη περίπτωση υγραερίου με τιμή λίτρου 0,96 ευρώ.»
Όταν η τιμή της βενζίνης κινείται πλέον στο επίπεδο της... στρατόσφαιρας, οι λύσεις δεν είναι πολλές.
Η σπουδαιότερη και πλέον εφικτή ως προς την υλοποίηση της λύση είναι το LPG, το οποίο μπορεί να αποτελέσει το εναλλακτικό καύσιμο με το οποίο μπορεί κανείς πλέον να πραγματοποιεί το αυτονόητο: να πατά γκάζι άφοβα!

Ας δούμε, λοιπόν, τι εξοικονομούμε, που είναι το κρίσιμο στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση: το κοστος καυσιμων της βενζίνης
ειναι 2,304ευρώ ενω του υγραερίου 1,152ευρώ.

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ:1,152 ΕΥΡΩ!!

Το ενδιαφέρον είναι ότι στην ΕΕ η τιμή του υγραερίου πρέπει να είναι πάντα το ½ της τιμής της βενζίνης, σύμφωνα με κοινοτική οδηγία που ισχύει μέχρι το 2018. Επομένως, ακόμα και αν ανησυχεί κάποιος για πιθανή αύξηση της τιμής του υγραερίου, σε κάθε περίπτωση θα είναι μισή σε σχέση με τη βενζίνη, που ακριβαίνει διαρκώς τα τελευταία χρόνια.
Με κόστος δηλαδή στο ένα δεύτερο εκείνου της βενζίνης, μοιάζει με... money εξ ουρανού.
Υγρό πυρ, το οποίο έχει εμφανέστατη αντανάκλαση στην τσέπη.

ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ = ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ + ΑΣΦΑΛΕΙΑ + ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!!!